אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי – טפסים ותשלומים
אם אתם סובלים מאבדן כושר עבודה ואתם נמצאים לפני תהליך של קבלת פיצוי אודות הזמן שבו לא עבדתם, רצוי שתקראו אודות הצעדים שיש לבצע על מנת לקבל את הפיצוי ההולם. אז מהו אבדן כושר עבודה? וכיצד פועלים בכל הנוגע לטפסים ותשלומים? הכל בהמשך.
אבדן כושר עבודה – מהו?
אבדן כושר עבודה מתייחס לאנשים שבשל תאונה, מחלה, או כל סיבה שישנה איבדו את כושר יכולתם להשתכר, בין אם באופן מלא או חלקי. אבדן כושר עבודה מתייחס לאירוע שגרם לעובד להימנע מעבודה באופן מלא, חלקי או אפילו תקופתי, וכעת עליו לקבל פיצוי מביטוח לאומי על אובדן כושר עבודה והזמן שלא עבד.
הגדרת אבדן כושר עבודה
הגדרה של אבדן כושר עבודה מתייחסת לאבדן מוחלט של היכלות לעבוד בו האדם אינו יכול לפרנס את עצמו בשום צורה אחרת. בשל כך חשוב לשים לב מה יש לעשות בעת אבדן כושר השתכרות.
אז כיצד מקבלים פיצוי מביטוח לאומי?
על מנת לקבל פיצוי מביטוח לאומי אודות הימים שלא עבדתם, חשוב בתחילה להוריד מאתר הביטוח הלאומי טפסים הקשורים ספציפית לסיבה שבה איבדתם את כושר העבודה, כמו למשל טפסים לנפגע בתאונת עבודה.
על הטפסים יש להחתים גם את המעסיק ולצרף מסמכים רלוונטיים, הקשורים לחוות דעת בנוגע למחלה או לתאונת העבודה, כמו גם טפסים אודות האירוע שגרם לאבדן כושר העבודה.
לאחר קבלת הטפסים הביטוח הלאומי אמור לטפל בבקשה תוך 60 ימים, כאשר הוא מבטיח לבטח את כל העובדים בישראל בביטוח אבדן כושר עבודה, תוך קבלת פיצוי בהתאם לפגיעה. הפיצוי יקבע לפי קריטריונים קבלת נכות כללית שבעקבותיה תוענק קצבה חודשית, נכות זמנית למי שלא תפקד תקופה קצרה, ופיצויים שונים בהתאם לפציעה.
אם הביטוח הלאומי אינו מטפל בבקשתכם, מומלץ לפנות למשרד עורכי דין המתמחים בתביעות מול ביטוח לאומי, על מנת שאלה יסייעו לכם במהלך התביעה.
Comments
Comments are closed.