נפגעת בתאונת עבודה – מה צריך לעשות?
תאונת עבודה היא תאונה אשר נגרמת במהלך העבודה, בדרך אליה או בחזרה ממנה. גם תאונה במסגרת אירוע או יום מחוץ למקום העבודה, אך מטעמה, או באירועים הקשורים לעבודה עצמה, יכולה להיחשב כתאונת עבודה על פי החוק.
תחום תאונות העבודה מבחינה משפטית הינו תחום מורכב ומסועף, ורצוי להסתייע בשירותיו של עורך דין בכל שאלה בנושא בכדי להקל מעט על הפרוצדורה הקשורה בהגשת תביעה, בהליכים הנלווים וברצף האירועים סביב נושא זה.
איך מגישים תביעה בגין תאונת עבודה?
תביעה בגין תאונת עבודה מיועדת למוסד הביטוח הלאומי, וצריכה להיות מוגשת בתוך 12 חודשים מקרות האירוע. לאחר שהמוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונת העבודה, יידרש לשלם לתובע כ-75% מהכנסתו בתקופה של שלושה חודשים.
הגשת התביעה חייבת להיות מסודרת לפרטים – יש לתעד את האירוע באופן מפור ולצרף עדויות של אנשים אשר יכולים לשמש כעדי ראייה לתאונה, שיעידו כי האירוע קרה כמסופר, דבר אשר יקל על התהליך מאוד. לאחר התאונה יש לגשת לאבחנה רפואית מהימנה, אשר תעיד על הקשר בין האירוע ובין מצבו הרפואי של הנפגע. לעיתים, יתפתחו הדברים לאחר מכן, אך חשוב שיהיה ביסוס רפואי רשום על כל אבחנה של כאב או בעיה רפואית, שיוכלו לקשר זאת לאירוע בו נפגע העובד. חשוב לבקש מהרופא לפתוח תיק תאונה בעבודה כדי שיהיה בידך לאחר מכן, מסמך קביל לשימושך מול הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי.
במקרה שמדובר בתאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, או בעת נסיעה בשירות העבודה, יש לדווח זאת למשטרה בעת האירוע, ולקשר בין מקום העבודה לבין הנסיעה. חשוב לשם כך לפנות למשטרה בכל אירוע, קטן ככל שיהיה.
לאחר כל אלה, יהיה עליך להחתים את המעביד על טופס ייעודי לשם כך, בו מדווח המעביד עצמו על הפגיעה. על הרופאים המטפלים גם לחתום על המסמכים. מומלץ לשמור כל תיעוד של אישורים רפואיים רלוונטיים לאירוע, כמו גם קבלות על מרשמים, נסיעות, תשלומי רופא, עזרים מיוחדים וכדומה. אלו הוצאות שתוכל לקבל החזר עליהם מביטוח לאומי, במידה והאירוע יוכר כתאונת עבודה לכל דבר.
Comments
Comments are closed.