האם מותר להקליט שיחה
הרבה פעמים אנו שומעים כי אנו מוקלטים במהלך השיחה עם הנציג מן העבר השני של השיחה וביצוע של הקלטת שיחות נעשתה דבר שבשגרה עבור בעלי עסקים רבים. דבר זה מותיר את הלקוחות ללא כל הגנה עבור הדברים שנמסרים להם במהלך השיחה והם אינם בטוחים כי הם יכולים לבצע הקלטה שתהיה לעזרם בשעת הצורך מול מתן שירות כוזב שהינו בגדר הולכת שולל. כאן נשאלת השאלה החשובה – האם מותר להקליט שיחה או באלו מצבים ניתן לבצע הקלטה של שיחה.
מהי הקלטה חוקית
על מנת שחומר הקלטה אינו ייחשב בתור האזנת סתר בלתי חוקית ישנה חשיבות רבה עבור ביצוע ההקלטה כאשר לפחות אדם אחד מאותם המשתתפים בשיחה הינו מודע ומסכים עבור ביצוע ההקלטה. זה הנוהל מבחינת מדינת ישראל כאשר הנהלים והחוקיות של הקלטות משתנים ממדינה אחת לאחרת ויש להקפיד ולבצע הקלטות לפי אלה על מנת שיהיה ניתן לבצע בהן שימוש המותר מבחינה חוקית לאחר מכן.
חומר הקלטה אשר הושג בצורה הנוגדת את החוק לא יכול היות קביל מבחינת בית המשפט ולכן ישנה חשיבות גוברת לידיעה האם מותר להקליט שיחה וביצוע של הקלטה בצורה התואמת לחוק.
חשוב לבחור בציוד הקלטה איכותי לשם השמעה ברורה של כל המתרחש ולדעת כי ניתן להשתמש בדברים הנאמרים בהקלטה גם בתור אמצעי כנגד המקליט עצמו ולכן ישנה חשיבות לכוון את ההקלטה לכיוון הרצוי.
הקלטת שיחות בעולם העסקי
ישנם לא מעט עסקים אשר מבצעים את ההקלטות על מנת לשפר את העסק כאשר ישנן שתי דוגמאות טובות לכך:
הקלטה לשם תיעוד הסכמים שלא בוצעה חתימה על מסמכים עבורם. כך למשל ישנה הקלטה של שיחה בנקאית עבור ביצוע הוראה טלפונית, כאשר ישנה חזרה על הפעולה מצד הבנקאי בטלפון וקבלת האישור לביצוע הפעולה מצד הלקוח.
שיפור של השירות הטלפוני – לא מעט מוקדי שירות ומכירה טלפוניים מבצעים שימוש בהקלטה של שיחה על מנת להשמיע אותה לאחר מכן לנציג, ולעבור על החלקים השונים שניתן לשפר במתן השירות והמכירה לכל לקוח. האם מותר להקליט שיחה מעין זו? אכן כן.
Comments
Comments are closed.